Ψήφισμα της Γενικής Συνέλευσης του ΣΕΦΚ ενάντια στα “ Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία”

στις

Την Τετάρτη 29 Ιανουαρίου η κυβέρνηση ψήφισε τη μετατροπή 22 δημόσιων Γυμνασίων και Λυκείων σε “Δημόσια Ωνάσια Σχολεία”, σε σχολεία δηλαδή που θα λειτουργούν ως πρότυπα υπό τη χρηματοδότηση κι επίβλεψη του Ιδρύματος Ωνάση. Οι περιοχές που έχουν εισαχθεί στο σύστημα αυτό είναι το Περιστέρι, ο Κολωνός, η Κυψέλη, το Μενίδι, η Ξεροκρήνη και ο Εύοσμος Θεσσαλονίκης καθώς και άλλες περιοχές της επικράτειας.

Η ίδρυση των συγκεκριμένων σχολείων δημιουργεί ένα δυσχερές αλλά και δυσοίωνο περιβάλλον για το μέλλον την εκπαίδευσης και της κοινωνίας.

Οι μαθήτριες κι οι μαθητές που τελειώνουν το δημοτικό θα υποβάλλονται σε εξετάσεις ή σε ηλεκτρονικό τεστ δεξιοτήτων για να εισαχθούν σε αυτά, μια διαδικασία άκρως αγχωτική κι αντιπαιδαγωγική καθώς και βαθιά ταξική. Την ίδια στιγμή παγιώνεται ένα σύστημα παραπαιδείας με φροντιστήρια που αναζητούν πελάτες, γεγονός που ήδη έχει ξεκινήσει μέσα από τις διαφημίσεις φροντιστηρίων. Είναι ξεκάθαρο, λοιπόν, ότι στα σχολεία θα πετυχαίνουν μονάχα όσες κι όσοι μπορούν να πληρώσουν, καταστρατηγώντας το δικαίωμα σε ολόπλευρη και ποιοτική εκπαίδευση όλων των μελών της κοινωνίας.

Στη συνέχεια, οι μαθήτριες κι οι μαθητές που δε θα εισέρχονται σε αυτά τα σχολεία εκδιώκονται σε σχολεία άλλης περιοχής από αυτή που κατοικούν. Ταυτόχρονα δεν υπάρχει καμία μέριμνα για μαθήτριες και μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες και με αναπηρίες καθώς και για τις τάξεις υποδοχής για μετανάστες/πρόσφυγες που έχουν κάποια εξ αυτών.

Τα σχολεία θα λαμβάνουν χρηματοδότηση από το Ίδρυμα Ωνάση. Η διοικούσα επιτροπή του “δημόσιου” σχολείου θα στελεχώνεται και από μέλη του Ιδρύματος αυτού. Η διοίκηση αυτή θα αποφασίζει το πρόγραμμα σπουδών- το οποίο για πρώτη φορά αντιπαραβάλλεται και διαφοροποιείται από το επίσημο πρόγραμμα σπουδών-, τις συνεχείς αξιολογήσεις των εκπαιδευτικών και γενικά θα διαμορφώνει τη σχολική ζωή. Οι εκπαιδευτικοί των τωρινών σχολείων θα χάσουν τις οργανικές τους θέσεις και οι εκπαιδευτικοί των Ωνασείων θα βιώσουν ένα νέο συνεχώς αξιολογούμενο καθεστώς εργασίας. Τέλος, θα πρέπει να επισημανθεί ότι τα εν λόγω σχολεία χαρακτηρίζονται ως “πρότυπα”, κάτι το οποίο μας προϊδεάζει για το θέση που θα έχουν τα παιδαγωγικά τους πορίσματα στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.

Είναι σαφές ότι η κυβέρνηση οξύνει τις ταξικές ανισότητες στις ήδη πολυπαθείς κι ευάλωτες ομάδες και οξύνει τις αντιθέσεις στις περιοχές που επίκειται να εφαρμοστεί. Σε αυτές τις περιοχές, λοιπόν, θα δημιουργουργηθούν σχολεία δύο κατηγοριών: τα σχολεία της αριστείας και τα “υποδεέστερα” σχολεία. Αντί η κυβέρνηση να ασχοληθεί με τα τεράστια προβλήματα που ταλανίζουν το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα με βασικό αυτό της συνεχούς υποχρηματοδότησης και της έλλειψης εκπαιδευτικού προσωπικού, αναζητά τρόπους για να εισέλθουν ιδιωτικά κεφάλαια στο δημόσιο σχολείο. Η εισχώρηση ιδιωτικών κεφαλαίων επισφραγίζει την περαιτέρω υποβάθμιση του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος!

Υπερασπιζόμαστε τη δημόσια εκπαίδευση για όλες τις μαθήτριες κι όλους τους μαθητές!Απαιτούμε αύξηση της χρηματοδότησης στη δημόσια εκπαίδευση!

Συντασσόμαστε με τα σωματεία των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που αντιτίθενται στην ίδρυση των Ωνασείων σχολείων, με τις μαθήτριες και τους μαθητές, με τους γονείς τους και με τις τοπικές κοινωνίες που αρνούνται την κατηγοριοποίηση των σχολείων!

Σχολιάστε