Ανακοίνωση για τις πανελλαδικές εξετάσεις

στις

Κάθε χρόνο χιλιάδες οικογένειες στη χώρα μας δίνουν ένα μαραθώνιο αγώνα για να εισαχθούν τα παιδιά τους που διαγωνίζονται στις πανελλαδικές εξετάσεις, στην σχολή της προτίμησής τους. Ήδη οι αλλεπάλληλες αλλαγές, οι οποίες έχουν συμβεί στην διάρθρωση και τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου έχουν εντείνει τους ρυθμούς που οι μαθητές και οι μαθήτριες φοιτούν. Το άγχος και τα εξεταστικά φίλτρα είναι εγκαθιδρυμένη καθημερινότητα, αποκλείοντας ήδη παιδιά που δεν θα μπορούσαν να αντέξουν σε αυτές τις συνθήκες και ειδικότερα το οικονομικό βάρος της προετοιμασίας τους.

Σε κλιμάκωση των παραπάνω, τα τελευταία χρόνια εντείνονται τα εμπόδια για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με κέντρο τις πανελλαδικές εξετάσεις. Εξετάσεις οι οποίες αποτελούν την κορωνίδα του άγχους και τρόπο «διαλογής» μαθητών, με μοναδικό κριτήριο την «αριστεία» στα εξεταζόμενα μαθήματα. Ήδη τα τελευταία χρόνια, με την εφαρμογή της ελάχιστης βάσης εισαγωγής, αλλά και της Τράπεζας θεμάτων, είδαμε μαθητές και μαθήτριες μας να πετιούνται κυριολεκτικά εκτός πανεπιστημίων, με αποκορύφωμα το 2023, όπου 20.493 υποψήφιοι δεν κατέθεσαν καν μηχανογραφικό. Ειδικότερα τη φετινή χρονιά, με τον νόμο που επιτρέπει την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, η κυβέρνηση δημιουργεί ξεκάθαρα πελατεία για αυτά, υποβαθμίζοντας ακόμα περισσότερο τα δημόσια πανεπιστήμια.Ταυτόχρονα συζητούν ανοιχτά το ενδεχόμενο των «τρίχρονων» πανελλαδικών, με τον υπολογισμό των βαθμών και των τριών τάξεων του Λυκείου για την εισαγωγή σε κάποιο Πανεπιστήμιο. Που θα απογειώσει την εντατικοποίηση των μαθητών και θα εξουθενώσει οικονομικά τις οικογένειες μέσω των φροντιστηρίων. Διαφορετικά η οικονομική αιμορραγία θα μεταφερθεί στα Κολλέγια, τα Ιδιωτικά ΙΕΚ και αύριο αν δεν τους χαλάσουμε τα σχέδια στα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια.

Τα φετινά αποτελέσματα «μιλούν» για ιστορικά χαμηλά ποσοστά επιτυχίας, ενώ τα γραπτά που βαθμολογήθηκαν με άριστα, άγγιξαν μονοψήφιο αριθμό. Επομένως, και ο αριθμός των μαθητών που δεν θα συνεχίσουν στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, φαίνεται ότι θα γνωρίσει ακόμα μεγαλύτερη αύξηση. Ταυτόχρονα, η διάρθρωση πλέον των θεμάτων στα εξεταζόμενα μαθήματα, έχει αποκτήσει και εκείνη διάφορες ιδιαιτερότητες. Ενδεικτικά, σημειώθηκαν λανθασμένες διατυπώσεις στο μάθημα της έκθεσης, τα κείμενα αλλάζουν κατά το δοκούν σε σχέση με το πρωτότυπο, αλλοιώνοντας έτσι το νόημα και κατ ‘ επέκταση τις πιθανές απαντήσεις των αναγνωστών/μαθητών. Αντίστοιχα, στο μάθημα της φυσικής, θέματα χωρίς διαβάθμιση δυσκολίας, με αποτέλεσμα συντριπτικά υψηλά ποσοστά μαθητών να βαθμολογούνται κάτω από τη βάση, αλλά και συνολικά πολύ χαμηλή βαθμολόγηση. Αλήθεια, πόσο τυχαίο είναι το γεγονός ότι, σύμφωνα με δημοσιεύματα, το πρώτο ιδιωτικό πανεπιστήμιο στη χώρα θα αφορά σπουδές ιατρικής; Και όλα αυτά, την ώρα που η λαϊκή οικογένεια «επενδύει» τεράστια ποσά που σίγουρα δεν της περισσεύουν σε ένα τέτοιο σύστημα.

Ως ΣΕΦΚ- Κλαδικό Σωματείο Εργαζομένων στην Ιδιωτική Εκπαίδευση, αναγνωρίζουμε και στεκόμαστε δίπλα στη μάχη που δίνουν χιλιάδες παιδιά και μαθητές και μαθήτριές μας κάθε χρόνο. Δεν θα ανεχτούμε να εμπαίζονται άλλο μαθητές και γονείς , βλέποντας τα όνειρά τους να θυσιάζονται στο βωμό του κέρδους. Δεν πρέπει και δεν θα συνηθίσουμε κάθε χρόνο να εισάγονται στα δημόσια πανεπιστήμια όλο και λιγότεροι μαθητές, να αυξάνονται τα εμπόδια και οι ταξικοί φραγμοί ακόμα και για την ολοκλήρωση του Λυκείου και την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο των μαθητών που προέρχονται από λαϊκές οικογένειες. Δε θα επιτρέψουμε να στραφούν οι μαθητές εσκεμμένα από την κυβέρνηση σε σχολές που θα τους αντιμετωπίζουν ως πελάτες, σχολές και τμήματα να απαξιωθούν ( ήδη υπάρχει συζήτηση για παύση λειτουργίας σε τμήματα του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης).

Απαιτούμε:

• Ελεύθερη πρόσβαση των μαθητριών και των μαθητών στην Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση. Δημόσια και δωρεάν παιδεία για όλους, με λιγότερους μαθητές σε κάθε τμήμα, καλύτερες υποδομές για τους μαθητές και ενισχυτική διδασκαλία στο δημόσιο σχολείο. Μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών με αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας.

• Έξω από τα Δημόσια Πανεπιστήμια οι εταιρείες, όχι λειτουργία τους με ιδιωτικά οικονομικά κριτήρια. Η μάχη μας ενάντια στα ιδιωτικά πανεπιστήμια περιλαμβάνει και τη μάχη για ένα πραγματικά δημόσιο και δωρεάν πανεπιστήμιο, που δε θα υποτάσσεται και αυτό στις επιδιώξεις του κέρδους. Έρευνα για την κοινωνία.

• Την κατάργηση του νόμου που επιτρέπει την ίδρυση ιδιωτικών Πανεπιστημίων! Όχι σε κάθε μορφή ιδιωτικής εκπαίδευσης. Η εκπαίδευση δεν είναι εμπόρευμα, είναι δικαίωμα και ανάγκη!

• Την κατάργηση της ΕΒΕ και την τράπεζα θεμάτων που αποτελεί μοχλό πίεσης των οικογενειών για ακόμα περισσότερη επένδυση στην εκπαίδευση, που συνθλίβει όνειρα και ελπίδες των μαθητών. Να μπει ένα τέλος με τα λάθη, τις παραλήψεις ή τις υπερβολικές απαιτήσεις στο επίπεδο και την δομή των θεμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων.

Στη μάχη τους οι οικογένειες θα μας βρουν δίπλα τους, τόσο στους χώρους εργασίας μας, όσο και στους δρόμους!

Καλούμε σωματεία και συλλόγους στον κλάδο και το χώρο της εκπαίδευσης , καθώς και συλλόγους και συντονισμούς μαθητών, συλλόγους και ενώσεις γονέων και φοιτητικούς συλλόγους , σε συστράτευση για την υπεράσπιση της δημόσιας εκπαίδευσης και του αναφαίρετου δικαιώματος των μαθητών για πρόσβαση σε αυτήν.

ΣΕΦΚ – Κλαδικό Σωματείο Εργαζομένων στην Ιδιωτική Εκπαίδευση

sefk.gr / sefk@sefk.gr / 6933250297 / Γραφεία ΕΚΑ (3ης Σεπτεμβρίου 48Β), Αθήνα

Σχολιάστε