ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ
ΑΝΑΝΕΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Γράμμα προς τους εργαζόμενους καθηγητές στα
φροντιστήρια,
τους μαθητές και
τους γονείς.
Ζούμε πρωτοφανείς συνθήκες στη ζωή
και την εργασία μας. Η αμοιβή από την εργασία μετά την καταγγελία –
κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας (ΣΣΕ) από τις εργοδοτικές
ενώσεις αγγίζει εξευτελιστικά επίπεδα. Το χλευαστικό ωρομίσθιο των 4,15€
μεικτών, που από το 2012 κρυφά οι εργοδοτικές ενώσεις διακινούσαν, πάει να
γίνει καθεστώς για τους νεοεισερχόμενους. Για τους υπολοίπους κάτι λίγα ευρώ
παραπάνω με «οικειοθελή παροχή». Δηλαδή για όσους, όποιους και για όσο χρόνο
οι εργοδότες επιθυμούν. Η κλοπή των ασφαλιστικών εισφορών (γενικευμένο
φαινόμενο) οδηγεί σε εξαφάνιση των συνταξιοδοτικών και ασφαλιστικών
δικαιωμάτων, ενώ απειλεί άμεσα και το επίδομα της καταθλιπτικά
επαναλαμβανόμενης καλοκαιρινής ανεργίας μας. Σημαντική απώλεια εισοδήματος
αποτελεί η αύξηση της διάρκειας της
διδακτικής ώρας, ενώ η απλήρωτη εργασία ξεπερνά πλέον σε διάρκεια τον
επίσημο αμειβόμενο από το ωρολόγιο πρόγραμμα χρόνο. Τα εβδομαδιαία φύλλα
εργασίας, οι σημειώσεις, οι επιτηρήσεις, οι διορθώσεις, οι ενημερώσεις των
ιστοσελίδων, οι δημοσιεύσεις σε εφημερίδες και το ανούσιο φαίνεσθαι
μικρομέγαλων και όχι μόνο ομίλων, στηρίζεται στο δικό σου κόπο και στη δική
σου απλήρωτη δουλειά.
Συναδέλφισσες/-οι,
Είχαμε προειδοποιήσει
έγκαιρα τους εργοδότες ότι η κατάργηση των ΣΣΕ θα ήτανε καταστροφική κι όχι
μόνο για μας. Πάνω στη δική μας εξαθλίωση θα στηνόταν ένας κανιβαλικός
ανταγωνισμός με ολέθριες συνέπειες για τις επιχειρήσεις και για τους ίδιους
τους μαθητές. Μετά από δύο χρόνια
χωρίς συμβάσεις μπορούμε να αναρωτηθούμε:
- ποια είναι αλήθεια η επίπτωση
στην αποτελεσματικότητα της δουλειάς μας από τη μείωση του ωραρίου ή και την
απόλυση των πιο έμπειρων καθηγητών με το επιχείρημα ότι είναι ακριβοί;
- ποια είναι η δυνατότητα
παρακολούθησης μαθημάτων διάρκειας μιάμισης ώρας από μαθητές που από τις
εφτά το πρωί μοιράζουν το χρόνο τους ανάμεσα σε σχολείο-κέντρο ξένων
γλωσσών-φροντιστήριο και αυτό για να κερδηθεί μισή ώρα απλήρωτης εργασίας;
- ποια η επίδραση στην ψυχική και
πνευματική ισορροπία των μαθητών της παραβίασης των επίσημων εκπαιδευτικών
αργιών, πραγματική ανάσα στην καταθλιπτική ρουτίνα της μαθητικής ζωής;
- τι άλλο από ακύρωση της
εξατομικευμένης βοήθειας από το δάσκαλο σημαίνει η συγχώνευση τμημάτων, η
αύξηση της ανομοιογένειας και του αριθμού των μαθητών στο τμήμα;
- ποια αλήθεια είναι η επίδραση
της παρουσίας ενός καθηγητή με ουσιαστικά βιοποριστικά προβλήματα και
τεράστια ανασφάλεια, για την ποιότητα της εκπαιδευτικής πράξης;
Μήπως τελικά οφείλουμε να
αναγνωρίσουμε ότι όλα τα παραπάνω, προϊόντα
ενός αχαλίνωτου ανταγωνισμού αναιρούν συγκριτικά πλεονεκτήματα της δουλειάς
στο φροντιστήριο και με έναν τρόπο
συμβάλλουν στο ολοένα αυξανόμενο ποσοστό των μαθητών που βρίσκονται σε
απόγνωση αδιαφορία και πορεία εγκατάλειψης;
Κληθήκαμε ως εργαζόμενοι καθηγητές
να βοηθήσουμε τα παιδιά να πραγματοποιήσουν τους στόχους τους και να
εξασφαλίσουν τη μορφωτική τους συνέχεια και εξέλιξη.
Συναδέλφισσα/-ε,
Απευθυνθήκαμε σε σένα, στους
γονείς, στους μαθητές και ίσως σε
κάποιους εργοδότες με διαύγεια σκέψης, σε μια προσπάθεια να φωτίσουμε το
μικρόκοσμό μας. Για τα μεγάλα άλλωστε κοινωνικά και πολιτικά έχουν γραφτεί
από τόσους πολλούς, τόσα πολλά.
Σε καλούμε σε ένα δρόμο
αλληλεγγύης, συλλογικότητας και αντίστασης. Σε καλούμε να μοιραστείς την
αγωνία με τους συναδέλφους σου και να διαπραγματευτείς συλλογικά για την
αμοιβή και τις συνθήκες δουλειάς στο χώρο σου. Να συσπειρωθείς στο σωματείο
σου και να διεκδικήσουμε συλλογική σύμβαση εργασίας. Να πλουτίσεις το
σωματείο με το δικό σου προβληματισμό και λόγο.
Από την πλευρά τη δική μας γι αυτό
είμαστε σίγουροι: μόνο οι πολλοί μπορούν να επιβάλουν έναν άλλο δρόμο, μια
νέα πορεία.
Οκτώβρης 2014
Ριζοσπαστική
Ανανεωτική Κίνηση Εκπαιδευτικών (Ρ.Α.Κ.Ε.)
...
Εκλογές στο Σωματείο Εργαζομένων στα Φροντιστήρια
Καθηγητών 2013.
Βρισκόμαστε μπροστά σε μία απίστευτη εργοδοτική
επιθετικότητα. Αξιοποιώντας την καταστροφή του εργατικού δικαίου και των
θεσμών της συλλογικής διαπραγμάτευσης από την κυβέρνηση και την τρόικα, οι
εργοδοτικές ενώσεις κατήγγειλαν (πρωτοπορώντας χρονικά ) τις συλλογικές
συμβάσεις εργασίας. Την ίδια στιγμή αναγνωρίζουν και προτείνουν στα μέλη
τους βασικό ωρομίσθιο για τους καθηγητές 4,15€ μεικτά (κατώτερος
μισθός/40ώρες εβδομαδιαίως + 18% επίδομα πτυχίου) αμφισβητώντας ακόμα και
την ιδιότητα του εκπαιδευτικού στους εργαζόμενους τους (ωράριο). Παράλληλα
με σχέδιο ατομικής σύμβασης που προτείνουν καταστρατηγούν τις βασικές
προϋποθέσεις κάθε σύμβασης ορισμένου χρόνου, δηλαδή την σταθερότητα του
παρεχόμενου έργου και της αμοιβής. Πιστεύουμε ότι αυτή η πολιτική βρίσκει
αντιστάσεις και στο χώρο των μικρομεσαίων εργοδοτών. Ζητάμε η καταδίκη αυτής
της αθλιότητας να μην είναι υπόθεση μόνο των εργαζομένων.
Η συνδικαλιστική δράση βρίσκεται σε διωγμό. Οι
στοχευμένες απολύσεις συνδικαλιστικών στελεχών, οι μαζικές απολύσεις με
προσχηματικό κλείσιμο και δημιουργία διάδοχων επιχειρήσεων, οι μαύρες λίστες
για τους αγωνιστές συναδέλφους και οι προσπάθειες ποινικής δίωξης της
διοίκησης του συνδικάτου και απολυμένου συναδέλφου συνθέτουν ένα εκρηκτικό
σκηνικό.
Υποαπασχόληση – Ανεργία. Βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μία
άνευ προηγουμένου υπερπροσφορά εργασίας. Τα δημόσια σχολεία που αντί να
προσλαμβάνουν, απολύουν (αναπληρωτές και όχι μόνο), τα ιδιωτικά που
βρίσκονται μπροστά σε μαζικές απολύσεις και τα φροντιστήρια με πλήρες
προσωπικό καλούνται να δώσουν διέξοδο στους δεκάδες χιλιάδες αποφοίτους των
τελευταίων ετών που επιζητούν μια θέση εργασίας.
Οι αλλαγές στο Λύκειο απειλούν άμεσα τα μορφωτικά
δικαιώματα των νέων, την ολοκλήρωση της 12χρονης εκπαίδευσης και κατά
συνέπεια την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια. Είναι σχεδόν σίγουρο ότι η σκλήρυνση
των διαδικασιών αξιολόγησης, το διευρυμένο και πιθανά ασαφές περιεχόμενο της
εξεταζόμενης ύλης (θεματολογικός προσδιορισμός), η δρομολογημένη διάλυση του
δημόσιου σχολείου και η αυξανόμενη ανάγκη φροντιστηριακής βοήθειας σε
συνθήκες φτωχοποίησης θα οδηγήσουν δεκάδες χιλιάδες μαθητές στην έξοδο από
το εκπαιδευτικό σύστημα. Οδηγούμαστε ταχύτατα στην πιο ταξική εκπαίδευση των
τελευταίων δεκαετιών.
Στις σημερινές όμως συνθήκες δύσκολα μπορούν να
κρυφτούν και οι αδυναμίες της λειτουργίας μας: η ευκολία της πεπατημένης και
η δυσκολία συγκρότησης μιας συνδικαλιστικής τακτικής
πιο κοντά στις νέες συνθήκες, η υψηλή
ρητορική-ξύλινος λόγος, η έλλειψη μιας ουσιαστικής αποτίμησης της κάθε
δράσης χωριστά, στοιχεία αυτολογοκρισίας υπό το βάρος της επίθεσης, η
αδυναμία προβολής των θέσεων μας και συγκρότησης
πολιτικών και κοινωνικών συμμαχιών
είναι προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπίσουμε χωρίς καμιά αναβολή.
Τα καθήκοντα.
Να αποκτήσουμε μια πιο ουσιαστική και λειτουργική σχέση
με όλους αυτούς που προστρέχουν στο σωματείο μας (και είναι πολλοί) μπροστά
στα εργασιακά αδιέξοδα και την εργοδοτική αυθαιρεσία.
Να διαμορφώσουμε μια σταθερή οργανική σχέση με τους
νέους πτυχιούχους που αναζητούν
για πρώτη φορά εργασία στον χώρο.
Να μελετήσουμε και να ξεπεράσουμε τις
οργανωτικές αδυναμίες και τον κατακερματισμό. Η ριζική ανασυγκρότηση και ο
ριζοσπαστικός προσανατολισμός όλου του εργατικού κινήματος στο χώρο της
ιδιωτικής εκπαίδευσης αποτελεί άμεση προτεραιότητα.
Να διευρύνουμε τον κοινωνικό μας ρόλο συμβάλλοντας στη
δημιουργία και την ενίσχυση δομών αλληλεγγύης.
Να ενισχύσουμε το μεγάλο εκπαιδευτικό κίνημα για την
υπεράσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων για δημόσια δωρεάν εκπαίδευση για
όλους.
·
ΜΕ ΓΝΩΣΗ ΤΩΝ
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΜΑΣ, ΜΕ ΠΙΣΤΗ ΣΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΣ, ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΣ ΑΜΟΙΒΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ.
·
ΔΙΑΡΚΗΣ ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ
ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ.
·
ΣΤΑΘΕΡΑ ΣΤΟ ΜΕΤΩΠΟ
ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ.
ΜΑΖΙΚΗ
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ – ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΟΥ Σ.Ε.Φ.Κ.
ΣΑΒΒΑΤΟ 9 ΚΑΙ ΚΥΡΙΑΚΗ 10 ΝΟΕΜΒΡΗ
.......................
Ριζοσπαστική Ανανεωτική Κίνηση Εκπαιδευτικών
...
Ανακοίνωση για τις εκλογές του 2009
Ριζοσπαστική Ανανεωτική Κίνηση Εκπαιδευτικών (ΡΑΚΕ)
ΓΑΛΕΡΑ ………..κωπηλάτες σε φροντιστήριο *
Ας γνωριστούμε.
Σε ένα σημείωμα γνωριμίας λοιπόν, επιλέγουμε λίγα, αρχειακά για την γνώμη μας θέματα, με την ελπίδα να αποκαταστήσουμε μια επικοινωνία, μια σχέση διαλόγου και αλληλεπίδρασης με το χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, της επισφαλούς εργασίας αλλά και τον ιδιαίτερο δικό μας κόσμο της αριστεράς.
Το πρώτο θέμα αναφοράς αποτελεί ο καθορισμός του είδους της εργασίας του φροντιστηριακού καθηγητή. Είναι δηλαδή μια παροχή εργασίας ενός ελεύθερου επαγγελματία προς το φροντιστήριο ή κυριαρχούν σε αυτήν τα χαρακτηριστικά μιας εξαρτημένης εργασίας; Στο ερώτημα αυτό υπάρχει απάντηση και μάλιστα δικαστική με την οποία χαρακτηρίζεται εξαρτημένη. Θα λέγαμε απόφαση σωστή και δίκαιη αφού τα βασικά κριτήρια για μια τέτοια σχέση, ο τόπος και ο χρόνος εργασίας, καθορίζονται δεσμευτικά από το φροντιστήριο-εργοδότη. Με την ουσιαστική αυτή παραδοχή διαμορφώνεται όλο το εργασιακό πλαίσιο: καθορίζεται υποχρεωτική ασφάλιση των εργαζομένων στο ΙΚΑ, νοηματοδοτείται και διεκδικείται συλλογική σύμβαση εργασίας, οικοδομείται το δικαίωμα να αμειβόμαστε στις αργίες, να παίρνουμε δώρα Χριστουγέννων-Πάσχα, επίδομα αδείας, επίδομα γάμου, να υπολογίζονται τριετίες και τίτλοι σπουδών για την αμοιβή μας …..ακριβή λοιπόν κατάκτηση η εξαρτημένη σχέση εργασίας και αυτονόητη η ανάγκη υπεράσπισης της και στο σύνολο και στο επιμέρους.
Έτσι λοιπόν ενώ το θεσμικό πλαίσιο επιτρέπει μια αισιοδοξία και η όλη δράση μας είχε το τελευταίο διάστημα επιτυχίες, η εργασιακή πραγματικότητα της πλειοψηφίας των καθηγητών είναι άσχημη και σε κάποιες περιπτώσεις εξευτελιστική. Το τοπίο κυριαρχείται από άτυπες και παράνομες «προσωπικές συμβάσεις» με αμοιβές που απέχουν εξαιρετικά από τις προβλέψεις (η σύμβαση χωρίς υπερβολή από κάτω όριο αμοιβής, έχει μετατραπεί σε μισθολογική οροφή). Η εισφοροδιαφυγή προς το ΙΚΑ είναι πολύ μεγάλη καθιστώντας την κατοχύρωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος αδύνατη. Η εσκεμμένα πολύ μικρή εβδομαδιαία απασχόληση κάνει τους ανθρώπους να μοιράζουν την ημέρα τους από φροντιστήριο σε ιδιαίτερο και πάλι φροντιστήριο και τους αφήνει ευάλωτους σε κάθε είδους πιέσεις και συμπεριφορές αφού φαντάζει πολύ εύκολη η αντικατάσταση τους. Η καταβολή δώρων και επιδόματος αδείας αποτελούν εξαίρεση. Ακόμα και η πληρωμή των επίσημων αργιών αμφισβητείται.
…… για τους κωπηλάτες Α.Σ
** Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας-Ομοσπονδία Εκπαιδευτών Φροντιστών Ελλάδας.
*** Σύλλογος Εργαζομένων στα Φροντιστήρια καθηγητών –Επαγγελματικό Σωματείο Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης Αττικής
ΥΓ. Στις 6,7,8 Νοέμβρη γίνονται εκλογές στο ΣΕΦΚ. Το ψηφοδέλτιο της Ριζοσπαστικής Ανανεωτικής Κίνησης Εκπαιδευτικών (ΡΑΚΕ) πρέπει να στηριχθεί και όχι απλά να ψηφιστεί. Καλούμε όλους τους συναγωνιστές και συντρόφους εργαζόμενους καθηγητές σε φροντιστήρια νομού Αττικής, να δηλώσουν τη διαθεσιμότητα τους. Για ένα σωματείο πιο μαζικό και πολιτικά πιο ισχυρό.
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ
ΑΝΑΝΕΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Διανύουμε
μια εκρηκτική και συνάμα ενδιαφέρουσα συγκυρία. Εκρηκτική γιατί είμαστε στην
καρδιά μιας παγκόσμιας δομικής κρίσης του συστήματος της νεοφιλελεύθερης
καπιταλιστικής παγκοσμιοποίησης και
τα αδιέξοδα που αυτή καθημερινά συσσωρεύει σε ευρύτερες κοινωνικές δυνάμεις.
Ενδιαφέρουσα γιατί αναζητείται
διέξοδος με τις κυρίαρχες δυνάμεις
του συστήματος να αναζητούν τρόπους υπέρβασής της χωρίς να θίγονται βασικές
αιτίες της κρίσης.
Στη χώρα μας τα δύο
«μεγάλα» κόμματα που αποτελούν συνεπείς εκφραστές της νεοφιλελεύθερης
αυτής πολιτικής, βουλιάζουν μέσα στα σκάνδαλα (χθες είχαμε τη
Siemens, την πώληση
του ΟΤΕ στους γερμανούς, σήμερα την αγορά του Γερμανού από την
Cosmote, αύριο
ποιος ξέρει τι άλλα). Η απαξίωση που εισπράττουν από
ευρύτατα τμήματα της ελληνικής κοινωνίας είναι μόνιμη και διευρύνεται.
Ταυτόχρονα, τα λαϊκάαυτά στρώματα στρέφουν το ενδιαφέρον τους στις
ανερχόμενες δυνάμεις της πολύμορφης ριζοσπαστικής αριστεράς, προσβλέποντας στην
ανατροπή του σάπιου πολιτικού συστήματος για πρώτη φορά ίσως από την
μεταπολίτευση.
Η πολιτική του συναινετικού
νεοφιλελεύθερου δικομματισμού δοκιμάζεται και στο χώρο της φροντιστηριακής
εκπαίδευσης με την επίθεση των εργοδοτών και κυβερνήσεων στα δικαιώματά
μας να ξεπερνά κάθε φαντασία:
- Η καταστρατήγηση
της συλλογικής σύμβασης προωθείται με
κάθε τρόπο παρά την υποχρεωτική εφαρμογή της μέσω διαιτησίας. Μειωμένα
ωράρια, μισά ένσημα, απουσία δώρων είναι ο κανόνας παρά η εξαίρεση. Η
απαξίωση του εκπαιδευτικού με την ανυπαρξία κάθε είδος δικαιώματος, η
απαίτηση για διαθεσιμότητα οποιαδήποτε μέρα του χρόνου συνθέτουν τη
καθημερινότητάς μας που άλλωστε έχει καταγραφεί και επίσημα σε κείμενά τους,
όταν προσέρχονται στις διαπραγματεύσεις στον Ο.ΜΕ.Δ.
- Η θεσμοθέτηση νέου
τύπου υπολογισμού του επιδόματος ανεργίας και κυρίως η αύξηση των ημερών
εργασίας που απαιτούνται από 50 σε 100 και από 100 σε 120 για παροχή
υπηρεσιών υγείας που εμπεριέχεται στο τελευταίο αντιασφαλιστικό νομοσχέδιο,
είναι στοιχεία που αποδεικνύουν την απροκάλυπτη επίθεση που δεχόμαστε στο
όποιο ασφαλιστικό μας μέλλον.
- Η υποχρηματοδότηση
στην παιδεία συνεχίζεται την ώρα που οι μίζες για την αγορά όπλων και
επίτευξη συμφωνιών κάτω από το τραπέζι οργιάζουν.
Διεκδικούμε:
ü
Πλήρη εφαρμογή
της συλλογικής σύμβασης εργασίας. Να γίνει η συλλογική σύμβαση η ελάχιστη
κατοχύρωση της εργασίας μας από οροφή που έχει καταλήξει. Μετατροπή των
συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου σε αορίστου. Να συνεχιστούν οι ενημερωτικές
προσπάθειες και οι προσπάθειες για ενεργοποίηση των μηχανισμών ελέγχου
(Επιθεώρηση Εργασίας κ.λπ.).
ü
Κατοχύρωση των
εκπαιδευτικών μας δικαιωμάτων: Εφαρμογή διοριστήριου, αναγνώριση
της προϋπηρεσίας στο δημόσιο, μοριοδότηση της προϋπηρεσίας στους
διαγωνισμούς.
ü
Ανατροπή των
αντιασφαλιστικών νόμων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ. Άμεσα την κατάργηση των διατάξεων
του τελευταίου αντιασφαλιστικού νομοσχεδίου για τις προϋποθέσεις παροχής
ιατρικής και φαρμακευτικής περίθαλψης. Πλήρη ένσημα (25/μήνα) για πλήρες ωράριο
(21 ώρες). Ασφάλιση με τα έτη εργασίας και όχι με τις μέρες εργασίας.
ü Μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών, μείωση των αριθμών των μαθητών ανά τάξη για την κάλυψη των κενών θέσεων. Δαπάνες για την παιδεία στο 5% του Α.Ε.Π.
Ανακοίνωση για τις εκλογές του 2007
«Όταν αυτοί έρθουν την
αυγή ν’ απολύσουν εσένα
Ø
Βιώνουμε μια παρατεταμένη
προεκλογική περίοδο. Μετά τη θερμή χρονιά κινητοποιήσεων για την παιδεία,
μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι. Η αναθεώρηση του άρθρου 16 δεν πέρασε. Δεν
ξεχνάμε όμως πως υπάρχει δικομματική συναίνεση στη λογική των ιδιωτικοποιήσεων
και των «μεταρρυθμίσεων» στην Παιδεία, το ασφαλιστικό μας σύστημα, την Υγεία.
Ø Ακολούθησαν τα ομόλογα, σκάνδαλο
δεκαετιών, όπου διορισμένοι από τις κυβερνήσεις πλουτίζουν με τα δικά μας
χρήματα απ’ τα ταμεία! Κανείς δεν θα τιμωρηθεί…..Yπεύθυνες
δεν είναι οι διοικήσεις των ταμείων αλλά οι πολιτικές που τους τρέφουν τόσα
χρόνια. Μπλε σήμερα – πράσινες χθες.
Ø Το φετινό καλοκαίρι σημαδεύεται από
τις φωτιές που καίνε Πάρνηθα, Υμηττό, Πεντέλη, Πήλιο και όλα τα δάση της
Ελλάδας. Γι’ αυτό για μας έχει τεράστια αξία η υπεράσπιση του φυσικού
περιβάλλοντος, η περιφρούρηση όλων των ελεύθερων χώρων και η αντίθεση στην
αναθεώρηση του άρθρου 24 (καθώς και το αίτημα για απόσυρση όλων των δασοκτόνων
νόμων).
Ø Η ανασφάλεια στην εργασία, η
λιτότητα και η αγωνία για μας και το μέλλον των παιδιών μας, μας έχουν χτυπήσει
προ πολλού την πόρτα.
Ø Η υποχρηματοδότηση στην παιδεία και
η ανεργία, η απαξίωση στη μόρφωση, το περιβάλλον και τον πολιτισμό είναι οι δυο
όψεις του ίδιου νομίσματος που ζούμε καθημερινά.
Είτε νέοι στο επάγγελμα,
είτε παλιοί συνάδελφοι η κατάσταση δεν είναι ρόδινη. Σ’ αυτό βοηθά και η
υποχώρηση της μαζικότητας του συνδικαλιστικού κινήματος, η υποχώρηση της
αλληλεγγύης και της υπεράσπισης των κοινωνικών δικαιωμάτων.
Ø
Στο χώρο εργασίας μας – τα
φροντιστήρια – σε μεγάλο ποσοστό οι ιδιοκτήτες καταπατούν τα δικαιώματά μας,
όπως επίδομα αδείας και δώρα, ωρομίσθιο κατώτερο της συλλογικής σύμβασης –
κυρίως για τους νέους συναδέλφους.
Ø Τόσο η σημερινή κυβέρνηση όσο και η
προηγούμενη ενισχύουν τέτοιες πολιτικές, αφού η επίθεση στις μόνιμες εργασιακές
σχέσεις, το απαράδεκτο καθεστώς της ομηρίας των συμβασιούχων, οι επιχειρούμενες
ασφαλιστικές ρυθμίσεις, αποτελούν τον πυρήνα της πολιτικής τους κόντρα στα
συμφέροντα των εργαζομένων – που όμως τους ψηφίζουν.
Η ΑΝΑΝΕΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ έχει
φιλοδοξία να συμβάλλει στην ενδυνάμωση και μαζικοποίηση του σωματείου, τον
ενωτικό αγωνιστικό του προσανατολισμό, τον εκσυγχρονισμό του λόγου και της
δράσης του ΣΕΦΚ.
Δεν υποτιμούμε τα θετικά
βήματα του ΔΣ, χρειάζεται όμως, χωρίς εφησυχασμό, η ενίσχυση της ενότητας, η
ενεργοποίηση του καθενός από εμάς.
Η αντιμετώπιση των δικών μας
θεμάτων περνάει μέσα από τη συμμετοχή και συνεργασία σ’ όλο το φάσμα των φορέων
και συνδικάτων της παιδείας, σ’ ένα μέτωπο για την υπεράσπιση της μόρφωσης.
Στην ανάπτυξη της
αλληλεγγύης με τους εργαζόμενους και τα συνδικάτα, χωρίς διασπαστικές ή
δογματικές πρακτικές.
Στην υποστήριξη της
εκλογικής συνεργασίας που προωθεί την κοινή δράση της Αριστεράς και της
Οικολογίας, έχοντας απέναντι τις δυνάμεις του δικομματισμού.
Άλλωστε μας ενώνουν πολύ
περισσότερα απ’ όσα μας χωρίζουν.
Δεν θα πλειοδοτήσουμε για
μισθό 3.000€, για να φανούμε φιλεργατικοί.
Στόχος είναι το σωματείο να
αγκαλιάσει τους εργαζόμενους του χώρου και να υλοποιηθεί – τουλάχιστον – η
συλλογική σύμβαση εργασίας, ενεργοποιώντας αντανακλαστικά μας και θέτοντας τους
ελεγκτικούς μηχανισμούς της πολιτείας (ΙΚΑ, ΟΑΕΔ, Επιθεώρηση Εργασίας) προ των
ευθυνών τους.
Η Συλλογική μας Σύμβαση
πρέπει να αναρτηθεί σε κάθε φροντιστήριο, ώστε οι συνάδελφοι να γνωρίζουν
τα δικαιώματά τους για να τα διεκδικούν.
Διεκδικούμε:
Ø Κατοχύρωση της
εκπαιδευτικής και επαγγελματικής μας προϋπηρεσίας.
Ø Μοριοδότηση της
επαγγελματικής – εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας στους διαγωνισμούς του Δημοσίου.
Ø Να βρεθεί τρόπος
(Πολιτεία, ΙΚΑ, ΟΑΕΔ) για πλήρη ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα στη
διάρκεια του καλοκαιριού.
Ø Εφαρμογή των
δικαιωμάτων
§ Επίδομα αδείας
§ Δώρο
§ Προστασία
μητρότητας
Ø Συνεργασία με τις
εκπαιδευτικές ενώσεις (Φιλολόγων, Μαθηματικών. Φυσικών κλπ).
Ø Μαζικούς
διορισμούς εκπαιδευτικών, αύξηση των δαπανών, προγράμματα επιμόρφωσης των
συναδέλφων.
Ιούλιος 2007
ΑΝΑΝΕΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ
Εργαζομένων Εκπαιδευτικών στα Φροντιστήρια
«Όταν αυτοί έρθουν την
αυγή ν’ απολύσουν εσένα
το σούρουπο θα
‘ρθουν και για μας…»
Οι φετινές εκλογές στον
Σ.Ε.Φ.Κ. γίνονται σε μια εποχή που οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων αυξάνονται
και η αναταραχή στο χώρο της παιδείας εντείνεται.
Ø Οι ιδιωτικοποιήσεις δημοσίων
επιχειρήσεων και υπηρεσιών, η δικομματική συναίνεση για το άρθρο 16 του
συντάγματος και τη δημιουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων, η προώθηση μέτρων για τις
εργασιακές σχέσεις και το ασφαλιστικό, αλλά και η ακρίβεια δεν μας αφήνουν
αδιάφορους.
Ø Άλλωστε η ανασφάλεια στην εργασία,
η λιτότητα και η αγωνία για μας και το μέλλον των παιδιών μας, μας έχουν
χτυπήσει προ πολλού την πόρτα.
Ø Η υποχρηματοδότηση στην παιδεία και
η ανεργία, η απαξίωση στη μόρφωση, το περιβάλλον και τον πολιτισμό είναι οι δυο
όψεις του ίδιου νομίσματος που ζούμε καθημερινά.
Είτε νέοι στο επάγγελμα,
είτε παλιοί συνάδελφοι η κατάσταση δεν είναι ρόδινη. Σ’ αυτό βοηθά και η
υποχώρηση της μαζικότητας του συνδικαλιστικού κινήματος, η υποχώρηση της
αλληλεγγύης και της υπεράσπισης των κοινωνικών δικαιωμάτων.
Ø Στο χώρο εργασίας μας – τα
φροντιστήρια – σε μεγάλο ποσοστό οι ιδιοκτήτες καταπατούν τα δικαιώματά μας,
όπως επίδομα αδείας και δώρα, ωρομίσθιο κατώτερο της συλλογικής σύμβασης –
κυρίως για τους νέους συναδέλφους.
Ø Τόσο η σημερινή κυβέρνηση όσο και η
προηγούμενη ενισχύουν τέτοιες πολιτικές, αφού η επίθεση στις μόνιμες εργασιακές
σχέσεις, το απαράδεκτο καθεστώς της ομηρίας των συμβασιούχων, οι επιχειρούμενες
ασφαλιστικές ρυθμίσεις, αποτελούν τον πυρήνα της πολιτικής τους κόντρα στα
συμφέροντα των εργαζομένων – που όμως τους ψηφίζουν.
Η ΑΝΑΝΕΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ
συμμετέχει για δεύτερη φορά στις εκλογές, επιχειρώντας να συμβάλλει στην
ενδυνάμωση και μαζικοποίηση του σωματείου, τον ενωτικό αγωνιστικό του
προσανατολισμό, τον εκσυγχρονισμό του λόγου και της δράσης του ΣΕΦΚ.
Δεν υποτιμούμε τα θετικά
βήματα του απερχόμενου ΔΣ, χρειάζεται όμως, χωρίς εφησυχασμό, η ενίσχυση της
ενότητας, η ενεργοποίηση και υπεράσπιση του καθενός από εμάς.
Η αντιμετώπιση των δικών μας
θεμάτων περνάει μέσα από τη συμμετοχή και συνεργασία σ’ όλο το φάσμα των φορέων
και συνδικάτων της παιδείας, σ’ ένα μέτωπο για την υπεράσπιση της μόρφωσης.
Στην ανάπτυξη της
αλληλεγγύης με τους εργαζόμενους και τα συνδικάτα, χωρίς διασπαστικές ή
δογματικές πρακτικές.
Δεν θα πλειοδοτήσουμε για
μισθό 3.000€, για να φανούμε φιλεργατικοί.
Στόχος είναι το σωματείο να
αγκαλιάσει τους εργαζόμενους του χώρου και να υλοποιηθεί – τουλάχιστον – η
συλλογική σύμβαση εργασίας, ενεργοποιώντας αντανακλαστικά μας και θέτοντας τους
ελεγκτικούς μηχανισμούς της πολιτείας (ΙΚΑ, ΟΑΕΔ, Επιθεώρηση Εργασίας) προ των
ευθυνών τους.
Διεκδικούμε:
Ø Κατοχύρωση της
εκπαιδευτικής και επαγγελματικής μας προϋπηρεσίας.
Ø Μοριοδότηση της
επαγγελματικής – εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας στους διαγωνισμούς του Δημοσίου.
Ø Να βρεθεί τρόπος
(Πολιτεία, ΙΚΑ, ΟΑΕΔ) για πλήρη ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα στη
διάρκεια του καλοκαιριού.
Ø Εφαρμογή των
δικαιωμάτων
§ Επίδομα αδείας
§ Δώρo
§ Προστασία
μητρότητας
Ø Συνεργασία με τις
εκπαιδευτικές ενώσεις (Φιλολόγων, Μαθηματικών. Φυσικών κλπ).
Ø Μαζικούς
διορισμούς εκπαιδευτικών, αύξηση των δαπανών, προγράμματα επιμόρφωσης των
συναδέλφων.