ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ (ΡΑΚΕ)

Γράμμα προς τους εργαζόμενους καθηγητές στα φροντιστήρια,

τους μαθητές και τους γονείς.

 Συναδέλφισσες και συνάδελφοι εργαζόμενοι,

Ζούμε πρωτοφανείς συνθήκες στη ζωή και την εργασία μας. Η αμοιβή από την εργασία μετά την καταγγελία – κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας (ΣΣΕ) από τις εργοδοτικές ενώσεις αγγίζει εξευτελιστικά επίπεδα. Το χλευαστικό ωρομίσθιο των 4,15€ μεικτών, που από το 2012 κρυφά οι εργοδοτικές ενώσεις διακινούσαν, πάει να γίνει καθεστώς για τους νεοεισερχόμενους. Για τους υπολοίπους κάτι λίγα ευρώ παραπάνω με «οικειοθελή παροχή». Δηλαδή για όσους, όποιους και για όσο χρόνο οι εργοδότες επιθυμούν. Η κλοπή των ασφαλιστικών εισφορών (γενικευμένο φαινόμενο) οδηγεί σε εξαφάνιση των συνταξιοδοτικών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων, ενώ απειλεί άμεσα και το επίδομα της καταθλιπτικά επαναλαμβανόμενης καλοκαιρινής ανεργίας μας. Σημαντική απώλεια εισοδήματος αποτελεί  η αύξηση της διάρκειας της διδακτικής ώρας, ενώ η απλήρωτη εργασία ξεπερνά πλέον σε διάρκεια τον επίσημο αμειβόμενο από το ωρολόγιο πρόγραμμα χρόνο. Τα εβδομαδιαία φύλλα εργασίας, οι σημειώσεις, οι επιτηρήσεις, οι διορθώσεις, οι ενημερώσεις των ιστοσελίδων, οι δημοσιεύσεις σε εφημερίδες και το ανούσιο φαίνεσθαι μικρομέγαλων και όχι μόνο ομίλων, στηρίζεται στο δικό σου κόπο και στη δική σου απλήρωτη δουλειά.

 

Συναδέλφισσες/-οι,

 Είχαμε προειδοποιήσει έγκαιρα τους εργοδότες ότι η κατάργηση των ΣΣΕ θα ήτανε καταστροφική κι όχι μόνο για μας. Πάνω στη δική μας εξαθλίωση θα στηνόταν ένας κανιβαλικός ανταγωνισμός με ολέθριες συνέπειες για τις επιχειρήσεις και για τους ίδιους τους μαθητές.  Μετά από δύο χρόνια χωρίς συμβάσεις μπορούμε να αναρωτηθούμε:

- ποια είναι αλήθεια η επίπτωση στην αποτελεσματικότητα της δουλειάς μας από τη μείωση του ωραρίου ή και την απόλυση των πιο έμπειρων καθηγητών με το επιχείρημα ότι είναι ακριβοί;

- ποια είναι η δυνατότητα παρακολούθησης μαθημάτων διάρκειας μιάμισης ώρας από μαθητές που από τις εφτά το πρωί μοιράζουν το χρόνο τους ανάμεσα σε σχολείο-κέντρο ξένων γλωσσών-φροντιστήριο και αυτό για να κερδηθεί μισή ώρα απλήρωτης εργασίας;

- ποια η επίδραση στην ψυχική και πνευματική ισορροπία των μαθητών της παραβίασης των επίσημων εκπαιδευτικών αργιών, πραγματική ανάσα στην καταθλιπτική ρουτίνα της μαθητικής ζωής;

- τι άλλο από ακύρωση της εξατομικευμένης βοήθειας από το δάσκαλο σημαίνει η συγχώνευση τμημάτων, η αύξηση της ανομοιογένειας και του αριθμού των μαθητών στο τμήμα;

- ποια αλήθεια είναι η επίδραση της παρουσίας ενός καθηγητή με ουσιαστικά βιοποριστικά προβλήματα και τεράστια ανασφάλεια, για την ποιότητα της εκπαιδευτικής πράξης;

Μήπως τελικά οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι όλα τα παραπάνω, προϊόντα ενός αχαλίνωτου ανταγωνισμού αναιρούν συγκριτικά πλεονεκτήματα της δουλειάς στο φροντιστήριο και με έναν τρόπο συμβάλλουν στο ολοένα αυξανόμενο ποσοστό των μαθητών που βρίσκονται σε απόγνωση αδιαφορία και πορεία εγκατάλειψης;

 Σε απαντητικό σημείωμα για τη σύναψη ΣΣΕ της εργοδοτικής ένωσης (ΟΕΦΕ) το Φλεβάρη του 2014 αναφέρεται: «η στροφή στις ατομικές συμβάσεις δεν είναι ελεύθερη επιλογή μας αλλά αναγκαστική προσαρμογή στα κατ’ ιδίαν οικονομικά δεδομένα του κάθε φροντιστηρίου…». Τους απαντάμε: δεν είναι αλήθεια! Οι ατομικές συμβάσεις είναι επιλογή.  Είναι νεοφιλελεύθερο πρόταγμα. Με κατηγορηματικό τρόπο δηλώνουμε: είναι αποτέλεσμα ακραίας ανηθικότητας να συμπιέζεις, χωρίς όρια, την αμοιβή από την εργασία, εκμεταλλευόμενος την ανάγκη και την ανέχεια αυτού που ψάχνει δουλειά

 Είναι γεγονός ότι η έκταση του φροντιστηριακού φαινομένου είναι στοιχείο παθογένειας του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Χρόνιες και εντεινόμενες στρεβλώσεις στην εκπαίδευση καθιστούσαν στη συνείδηση των πολιτών την ύπαρξη και λειτουργία των φροντιστηρίων αναγκαία, παρότι οικονομικά δυσβάσταχτη και κοινωνικά άδικη.

Κληθήκαμε ως εργαζόμενοι καθηγητές να βοηθήσουμε τα παιδιά να πραγματοποιήσουν τους στόχους τους και να εξασφαλίσουν τη μορφωτική τους συνέχεια και εξέλιξη. Αντλήσαμε για πολλά χρόνια προσωπική χαρά και υπερηφάνεια από την επιτυχία τους και αυτά μας χάρισαν την αναγνώριση και το χαμόγελο. Το ερώτημα γίνεται ουσιαστικό. Τα πράγματα σήμερα είναι έτσι;

 

Συναδέλφισσα/-ε,

Απευθυνθήκαμε σε σένα, στους γονείς, στους μαθητές  και ίσως σε κάποιους εργοδότες με διαύγεια σκέψης, σε μια προσπάθεια να φωτίσουμε το μικρόκοσμό μας. Για τα μεγάλα άλλωστε κοινωνικά και πολιτικά έχουν γραφτεί από τόσους πολλούς, τόσα πολλά.

Σε καλούμε σε ένα δρόμο αλληλεγγύης, συλλογικότητας και αντίστασης. Σε καλούμε να μοιραστείς την αγωνία με τους συναδέλφους σου και να διαπραγματευτείς συλλογικά για την αμοιβή και τις συνθήκες δουλειάς στο χώρο σου. Να συσπειρωθείς στο σωματείο σου και να διεκδικήσουμε συλλογική σύμβαση εργασίας. Να πλουτίσεις το σωματείο με το δικό σου προβληματισμό και λόγο.

Από την πλευρά τη δική μας γι αυτό είμαστε σίγουροι: μόνο οι πολλοί μπορούν να επιβάλουν έναν άλλο δρόμο, μια νέα πορεία.

  

Οκτώβρης 2014

Ριζοσπαστική Ανανεωτική Κίνηση Εκπαιδευτικών (Ρ.Α.Κ.Ε.)

...

Εκλογές στο Σωματείο Εργαζομένων στα Φροντιστήρια Καθηγητών 2013.

 Μια σημαντική μάχη σε μια εκρηκτική συγκυρία.

  Η συγκυρία.

 Οι εργαζόμενοι στα φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης βρισκόμαστε σε συνθήκες οικονομικής εξαθλίωσης. Εγκλωβισμένοι σε μία σχέση μερικής, ελαστικής κι επισφαλούς απασχόλησης, προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε την μνημονιακή λαίλαπα, την υποτίμηση της αξίας της εργασίας μας και την φορολογική επιδρομή. Ο οικογενειακός προϋπολογισμός βρίσκεται σε αδιέξοδο.

 

Βρισκόμαστε μπροστά σε μία απίστευτη εργοδοτική επιθετικότητα. Αξιοποιώντας την καταστροφή του εργατικού δικαίου και των θεσμών της συλλογικής διαπραγμάτευσης από την κυβέρνηση και την τρόικα, οι εργοδοτικές ενώσεις κατήγγειλαν (πρωτοπορώντας χρονικά ) τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας. Την ίδια στιγμή αναγνωρίζουν και προτείνουν στα μέλη τους βασικό ωρομίσθιο για τους καθηγητές 4,15€ μεικτά (κατώτερος μισθός/40ώρες εβδομαδιαίως + 18% επίδομα πτυχίου) αμφισβητώντας ακόμα και την ιδιότητα του εκπαιδευτικού στους εργαζόμενους τους (ωράριο). Παράλληλα με σχέδιο ατομικής σύμβασης που προτείνουν καταστρατηγούν τις βασικές προϋποθέσεις κάθε σύμβασης ορισμένου χρόνου, δηλαδή την σταθερότητα του παρεχόμενου έργου και της αμοιβής. Πιστεύουμε ότι αυτή η πολιτική βρίσκει αντιστάσεις και στο χώρο των μικρομεσαίων εργοδοτών. Ζητάμε η καταδίκη αυτής της αθλιότητας να μην είναι υπόθεση μόνο των εργαζομένων.

 

Η συνδικαλιστική δράση βρίσκεται σε διωγμό. Οι στοχευμένες απολύσεις συνδικαλιστικών στελεχών, οι μαζικές απολύσεις με προσχηματικό κλείσιμο και δημιουργία διάδοχων επιχειρήσεων, οι μαύρες λίστες για τους αγωνιστές συναδέλφους και οι προσπάθειες ποινικής δίωξης της διοίκησης του συνδικάτου και απολυμένου συναδέλφου συνθέτουν ένα εκρηκτικό σκηνικό.

 

Υποαπασχόληση – Ανεργία. Βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μία άνευ προηγουμένου υπερπροσφορά εργασίας. Τα δημόσια σχολεία που αντί να προσλαμβάνουν, απολύουν (αναπληρωτές και όχι μόνο), τα ιδιωτικά που βρίσκονται μπροστά σε μαζικές απολύσεις και τα φροντιστήρια με πλήρες προσωπικό καλούνται να δώσουν διέξοδο στους δεκάδες χιλιάδες αποφοίτους των τελευταίων ετών που επιζητούν μια θέση εργασίας.

 

Οι αλλαγές στο Λύκειο απειλούν άμεσα τα μορφωτικά δικαιώματα των νέων, την ολοκλήρωση της 12χρονης εκπαίδευσης και κατά συνέπεια την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια. Είναι σχεδόν σίγουρο ότι η σκλήρυνση των διαδικασιών αξιολόγησης, το διευρυμένο και πιθανά ασαφές περιεχόμενο της εξεταζόμενης ύλης (θεματολογικός προσδιορισμός), η δρομολογημένη διάλυση του δημόσιου σχολείου και η αυξανόμενη ανάγκη φροντιστηριακής βοήθειας σε συνθήκες φτωχοποίησης θα οδηγήσουν δεκάδες χιλιάδες μαθητές στην έξοδο από το εκπαιδευτικό σύστημα. Οδηγούμαστε ταχύτατα στην πιο ταξική εκπαίδευση των τελευταίων δεκαετιών.

 Είναι αλήθεια ότι οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε σαν συνδικάτο είναι αποτέλεσμα του μεγέθους της επίθεσης που δεχτήκαμε. Είναι επίσης αλήθεια ότι η αυτοθυσία κι η ανιδιοτέλεια χαρακτήρισε όλες μας τις δράσεις το προηγούμενο διάστημα.

Στις σημερινές όμως συνθήκες δύσκολα μπορούν να κρυφτούν και οι αδυναμίες της λειτουργίας μας: η ευκολία της πεπατημένης και η δυσκολία συγκρότησης μιας συνδικαλιστικής τακτικής  πιο κοντά στις νέες συνθήκες, η υψηλή ρητορική-ξύλινος λόγος, η έλλειψη μιας ουσιαστικής αποτίμησης της κάθε δράσης χωριστά, στοιχεία αυτολογοκρισίας υπό το βάρος της επίθεσης, η αδυναμία προβολής των θέσεων μας και συγκρότησης  πολιτικών και κοινωνικών συμμαχιών είναι προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπίσουμε χωρίς καμιά αναβολή.

 

Τα καθήκοντα.

 Να αξιοποιήσουμε τις μεγάλες και γόνιμες εμπειρίες των αγωνιστικών δράσεων της περασμένης περιόδου.

Να αποκτήσουμε μια πιο ουσιαστική και λειτουργική σχέση με όλους αυτούς που προστρέχουν στο σωματείο μας (και είναι πολλοί) μπροστά στα εργασιακά αδιέξοδα και την εργοδοτική αυθαιρεσία.

Να διαμορφώσουμε μια σταθερή οργανική σχέση με τους νέους πτυχιούχους  που αναζητούν για πρώτη φορά εργασία στον χώρο.

Να μελετήσουμε και να ξεπεράσουμε τις οργανωτικές αδυναμίες και τον κατακερματισμό. Η ριζική ανασυγκρότηση και ο ριζοσπαστικός προσανατολισμός όλου του εργατικού κινήματος στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης αποτελεί άμεση προτεραιότητα.

Να διευρύνουμε τον κοινωνικό μας ρόλο συμβάλλοντας στη δημιουργία και την ενίσχυση δομών αλληλεγγύης.

Να ενισχύσουμε το μεγάλο εκπαιδευτικό κίνημα για την υπεράσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων για δημόσια δωρεάν εκπαίδευση για όλους.

 

·         ΜΕ ΓΝΩΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΜΑΣ, ΜΕ ΠΙΣΤΗ ΣΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΣ, ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΣ ΑΜΟΙΒΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ.

·         ΔΙΑΡΚΗΣ ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ.

·         ΣΤΑΘΕΡΑ ΣΤΟ ΜΕΤΩΠΟ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ.

 

ΜΑΖΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ – ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΟΥ Σ.Ε.Φ.Κ.

ΣΑΒΒΑΤΟ 9 ΚΑΙ ΚΥΡΙΑΚΗ 10 ΝΟΕΜΒΡΗ

.......................

 

Ριζοσπαστική Ανανεωτική Κίνηση Εκπαιδευτικών

...

Ανακοίνωση για τις εκλογές του 2009

Ριζοσπαστική Ανανεωτική Κίνηση Εκπαιδευτικών (ΡΑΚΕ)

 

ΓΑΛΕΡΑ ………..κωπηλάτες σε φροντιστήριο *

Ας γνωριστούμε.  

Σε ένα σημείωμα γνωριμίας  λοιπόν, επιλέγουμε λίγα, αρχειακά για την γνώμη μας θέματα, με την ελπίδα να αποκαταστήσουμε μια επικοινωνία, μια σχέση διαλόγου και αλληλεπίδρασης με το χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, της επισφαλούς εργασίας αλλά και τον ιδιαίτερο δικό μας κόσμο της αριστεράς.

Το πρώτο θέμα αναφοράς αποτελεί ο καθορισμός  του  είδους της εργασίας του φροντιστηριακού καθηγητή. Είναι δηλαδή μια παροχή εργασίας ενός ελεύθερου επαγγελματία προς το φροντιστήριο ή  κυριαρχούν σε αυτήν τα χαρακτηριστικά μιας εξαρτημένης εργασίας;  Στο ερώτημα αυτό υπάρχει απάντηση και μάλιστα δικαστική με την οποία  χαρακτηρίζεται εξαρτημένη. Θα λέγαμε απόφαση σωστή και δίκαιη  αφού τα   βασικά κριτήρια για μια  τέτοια σχέση, ο τόπος και ο χρόνος εργασίας, καθορίζονται δεσμευτικά από το φροντιστήριο-εργοδότη. Με την  ουσιαστική αυτή παραδοχή διαμορφώνεται  όλο  το εργασιακό πλαίσιο: καθορίζεται υποχρεωτική ασφάλιση των εργαζομένων στο ΙΚΑ, νοηματοδοτείται  και  διεκδικείται συλλογική σύμβαση εργασίας, οικοδομείται  το δικαίωμα να αμειβόμαστε στις αργίες, να παίρνουμε δώρα Χριστουγέννων-Πάσχα, επίδομα αδείας, επίδομα γάμου, να υπολογίζονται τριετίες και τίτλοι  σπουδών για την αμοιβή μας …..ακριβή λοιπόν κατάκτηση η εξαρτημένη σχέση εργασίας και αυτονόητη η ανάγκη υπεράσπισης της και στο σύνολο και στο επιμέρους.

 Σήμερα την εργασιακή σχέση των εργαζομένων καθηγητών στα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης καθορίζουν δυο συμβάσεις εργασίας μια πανελλαδική (μεταξύ ΟΙΕΛΕ και ΟΕΦΕ)** και μία για τον νομό Αττικής (μεταξύ ΣΕΦΚ και ΕΣΙΦΜΕΑ)***, με τη δεύτερη κατά παράδοση πολύ καλύτερη εξαιτίας και της σταθερής αγωνιστικής στάσης του Συλλόγου Εργαζομένων στα Φροντιστήρια Καθηγητών. Είναι μάλιστα ιδιαίτερα σημαντικό ότι η τελευταία σύμβαση για τον νομό Αττικής υπογράφτηκε χωρίς  παραπομπή σε υποχρεωτική διαιτησία(που αποτελούσε το καθεστώς) με δύο σημαντικά κέρδη: η εργοδοσία  να αναγνωρίσει το εύλογο του περιεχομένου της σύμβασης και να αρθούν εκ των πραγμάτων παλαιότερες ενστάσεις της ως προς την νομιμότητα της συλλογικής εκπροσώπησης και των εργαζομένων και των εργοδοτών .

 Έτσι λοιπόν ενώ το θεσμικό πλαίσιο επιτρέπει μια αισιοδοξία και  η όλη δράση μας είχε το τελευταίο διάστημα επιτυχίες, η εργασιακή πραγματικότητα της πλειοψηφίας των καθηγητών είναι άσχημη και σε κάποιες περιπτώσεις εξευτελιστική. Το τοπίο κυριαρχείται από άτυπες και παράνομες «προσωπικές συμβάσεις» με αμοιβές που απέχουν εξαιρετικά  από τις προβλέψεις (η σύμβαση χωρίς υπερβολή από κάτω όριο αμοιβής, έχει μετατραπεί  σε μισθολογική οροφή). Η εισφοροδιαφυγή προς το ΙΚΑ είναι  πολύ μεγάλη καθιστώντας την κατοχύρωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος αδύνατη. Η εσκεμμένα πολύ μικρή εβδομαδιαία απασχόληση κάνει τους ανθρώπους να μοιράζουν την ημέρα τους από φροντιστήριο σε ιδιαίτερο και πάλι  φροντιστήριο και τους αφήνει ευάλωτους σε κάθε είδους πιέσεις και συμπεριφορές αφού φαντάζει πολύ εύκολη η αντικατάσταση τους. Η καταβολή δώρων και επιδόματος αδείας αποτελούν εξαίρεση. Ακόμα και η πληρωμή των επίσημων αργιών αμφισβητείται.

 Θα πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι η κατάσταση διαμορφώνεται σε μια κοινωνική πραγματικότητα που δεσμεύει ασφυκτικά ανθρώπους και συλλογικότητες. Η ανεργία των νέων αποφοίτων των «καθηγητικών σχολών» είναι πολύ μεγάλη. Οι νέοι εργαζόμενοι θεωρούν «πέρασμα» την δουλειά στα φροντιστήρια προς κάτι καλύτερο, ζούνε την εμπειρία του «επιτυχόντος αλλά μη διοριζόμενου» στον ΑΣΕΠ, τρέχουν σε ενισχυτική και πρόσθετη διδακτική στήριξη για λίγα μόρια (αφού και τα ελάχιστα χρήματα θα δοθούν κάποιο επόμενο έτος), εγκαταλείπουν τα σπίτια τους για κάποια θέση αναπληρωτή στην επαρχία, χτίζουν το πολύ μικρό φροντιστήριο των δύο δωματίων της γειτονιάς. Τα κόμματα επιδεικτικά αγνοούν ανθρώπους και ανάγκες. Οι οπαδοί των κομμάτων  εξουσίας δεν έχουν συνδικαλιστική έκφραση στα σωματεία του χώρου , οι  αριστεροί προσπαθούν συχνά στην εργασιακή τους ζωή να ξεχάσουν την αριστερή τους τοποθέτηση ενώ στην κομματική τους ζωή  ψελλίζουν ενοχικά την  εργασιακή τους ιδιότητα , τέλος όλοι μαζί σε εκλογές, διακηρύξεις και συμπόσια πολεμούν την «επάρατο παραπαιδεία».

 Αν σε όλα αυτά πρέπει να αντιδράσουμε,  οφείλουμε πρώτιστα να μαζικοποιήσουμε τα σωματεία του χώρου, να προβληματιστούμε και πιθανά να τροποποιήσουμε τη δομή του συνδικαλιστικού κινήματος , να προτάξουμε αποφασιστικά την ενότητα και συσπείρωση όλων των αριστερών δυνάμεων. Στο επίπεδο των στόχων η συμφωνία των αριστερών δυνάμεων είναι μεγάλη, το πλαίσιο ικανοποιητικό, η δυνατότητα βελτίωσης  σε αιτήματα και ιεραρχήσεις δεδομένη, η οικοδόμηση όμως μιας συναδελφικής συντροφικής αλληλεγγύης μακριά από καχυποψίες και μικροσκοπιμότητες  αποτελεί  ζητούμενο. Όπως ζητούμενο  είναι μια ριζοσπαστική ανανεωτική αριστερά με γνώση, με ιδέες και προτάσεις για όλο το φάσμα της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενοι σε ιδιωτικά σχολεία, σε φροντιστήρια ξένων γλωσσών, σε φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης, στην επαγγελματική κατάρτιση, σε όλη την ιδιωτική μεταλυκειακή  εκπαίδευση ….κομμάτι μιας ξεχασμένης  κοινωνίας; Ας μην το επιτρέψουμε.

                                                     …… για τους κωπηλάτες  Α.Σ

 *Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Αυγή

** Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας-Ομοσπονδία Εκπαιδευτών Φροντιστών Ελλάδας.

*** Σύλλογος Εργαζομένων στα Φροντιστήρια καθηγητών –Επαγγελματικό Σωματείο Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης Αττικής 

ΥΓ.  Στις 6,7,8 Νοέμβρη γίνονται εκλογές στο ΣΕΦΚ.  Το ψηφοδέλτιο της Ριζοσπαστικής Ανανεωτικής Κίνησης  Εκπαιδευτικών (ΡΑΚΕ) πρέπει να στηριχθεί και όχι απλά να ψηφιστεί. Καλούμε όλους τους συναγωνιστές και συντρόφους εργαζόμενους καθηγητές σε φροντιστήρια νομού Αττικής, να δηλώσουν τη διαθεσιμότητα  τους.  Για ένα σωματείο πιο μαζικό και πολιτικά πιο ισχυρό.

 

Ανακοίνωση για τις εκλογές του 2008

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

 «Η πιο ωραία θάλασσα είναι αυτή που δεν έχουμε ταξιδέψει…τις πιο όμορφες μέρες μας δεν τις έχουμε ζήσει ακόμα» (Ναζίμ  Χικμέτ).

 Διανύουμε μια εκρηκτική και συνάμα ενδιαφέρουσα συγκυρία. Εκρηκτική γιατί είμαστε στην καρδιά μιας παγκόσμιας δομικής κρίσης του συστήματος της νεοφιλελεύθερης καπιταλιστικής παγκοσμιοποίησης  και τα αδιέξοδα που αυτή καθημερινά συσσωρεύει σε ευρύτερες κοινωνικές δυνάμεις. Ενδιαφέρουσα γιατί  αναζητείται διέξοδος  με τις κυρίαρχες δυνάμεις του συστήματος να αναζητούν τρόπους υπέρβασής της χωρίς να θίγονται βασικές αιτίες της κρίσης.

 Στη χώρα μας τα δύο  «μεγάλα» κόμματα που αποτελούν συνεπείς εκφραστές της νεοφιλελεύθερης αυτής πολιτικής, βουλιάζουν μέσα στα σκάνδαλα (χθες είχαμε τη Siemens, την πώληση του ΟΤΕ στους γερμανούς, σήμερα την αγορά του Γερμανού από την Cosmote, αύριο ποιος ξέρει τι άλλα). Η απαξίωση που εισπράττουν από  ευρύτατα τμήματα της ελληνικής κοινωνίας είναι μόνιμη και διευρύνεται.  Ταυτόχρονα, τα λαϊκάαυτά στρώματα στρέφουν το ενδιαφέρον τους στις ανερχόμενες δυνάμεις της πολύμορφης ριζοσπαστικής αριστεράς, προσβλέποντας στην ανατροπή του σάπιου πολιτικού συστήματος για πρώτη φορά ίσως από την μεταπολίτευση.

             Η πολιτική του συναινετικού νεοφιλελεύθερου δικομματισμού δοκιμάζεται και στο χώρο της φροντιστηριακής  εκπαίδευσης με την επίθεση των εργοδοτών και κυβερνήσεων στα δικαιώματά μας να ξεπερνά κάθε φαντασία:

  1. Η καταστρατήγηση της συλλογικής σύμβασης  προωθείται με κάθε τρόπο παρά την υποχρεωτική εφαρμογή της μέσω διαιτησίας. Μειωμένα ωράρια, μισά ένσημα, απουσία δώρων είναι ο κανόνας παρά η εξαίρεση. Η απαξίωση του εκπαιδευτικού με την ανυπαρξία κάθε είδος δικαιώματος, η απαίτηση για διαθεσιμότητα οποιαδήποτε μέρα του χρόνου συνθέτουν τη καθημερινότητάς μας που άλλωστε έχει καταγραφεί και επίσημα σε κείμενά τους, όταν προσέρχονται στις διαπραγματεύσεις στον Ο.ΜΕ.Δ.
  2. Η θεσμοθέτηση νέου τύπου υπολογισμού του επιδόματος ανεργίας και κυρίως η αύξηση των ημερών εργασίας που απαιτούνται από 50 σε 100 και από 100 σε 120 για παροχή υπηρεσιών υγείας που εμπεριέχεται στο τελευταίο αντιασφαλιστικό νομοσχέδιο, είναι στοιχεία που αποδεικνύουν την απροκάλυπτη επίθεση που δεχόμαστε στο όποιο ασφαλιστικό μας μέλλον.
  3. Η υποχρηματοδότηση στην παιδεία συνεχίζεται την ώρα που οι μίζες για την αγορά όπλων και επίτευξη συμφωνιών κάτω από το τραπέζι οργιάζουν.

 Ως εδώ και μη παρέκει, χρειάζεται ριζική ανατροπή!!

  Ως Ριζοσπαστική Ανανεωτική Κίνηση Εκπαιδευτικών θα συμμετάσχουμε για τρίτη φορά στις εκλογές επιχειρώντας να ενδυναμώσουμε τον ενωτικό του προσανατολισμό, τον εκσυγχρονισμό του λόγου και της δράσης του Σ.Ε.Φ.Κ. Εκτιμούμε την θέληση, τον αγώνα και την προσφορά  των συναδέλφων του απερχόμενου δ.σ και εκείνων των συνδικαλιστικών δυνάμεων που ενεργοποιούνται μέχρι σήμερα. Επιθυμούμε όμως μια ΑΥΤΟΤΕΛΗ και ΣΥΝΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ δράση, γιατί πιστεύουμε ότι η διακριτή και πολύμορφη παρουσία όλων μας είναι πηγή δύναμης και συσπείρωση για ένα νέο μέτωπο δυνάμεων που θέτουν σταθερά «τους ανθρώπους πάνω από τα κέρδη» σε αντιστοίχηση με τις πολιτικές δυνάμεις που επιθυμούν την ριζική ανατροπή του αρρωστημένου σκηνικού σε όλους τους τομείς της καθημερινότητας.

Διεκδικούμε:

ü      Πλήρη εφαρμογή της συλλογικής σύμβασης εργασίας. Να γίνει η συλλογική σύμβαση η ελάχιστη κατοχύρωση της εργασίας μας από οροφή που έχει καταλήξει. Μετατροπή των συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου σε αορίστου. Να συνεχιστούν οι ενημερωτικές προσπάθειες και οι προσπάθειες για ενεργοποίηση των μηχανισμών ελέγχου (Επιθεώρηση Εργασίας κ.λπ.). 

ü      Κατοχύρωση των εκπαιδευτικών μας δικαιωμάτων: Εφαρμογή διοριστήριου, αναγνώριση  της προϋπηρεσίας στο δημόσιο, μοριοδότηση της προϋπηρεσίας στους διαγωνισμούς.

ü      Ανατροπή των αντιασφαλιστικών νόμων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ. Άμεσα την κατάργηση των διατάξεων του τελευταίου αντιασφαλιστικού νομοσχεδίου για τις προϋποθέσεις παροχής ιατρικής και φαρμακευτικής περίθαλψης. Πλήρη ένσημα (25/μήνα) για πλήρες ωράριο (21 ώρες). Ασφάλιση με τα έτη εργασίας και όχι με τις μέρες εργασίας.

ü      Μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών, μείωση των αριθμών των μαθητών ανά τάξη για την κάλυψη των κενών θέσεων. Δαπάνες για την παιδεία στο 5% του Α.Ε.Π.

 Αγωνιζόμαστε με όλες τις δυνάμεις που επιθυμούν το σπάσιμο της αδράνειας, της γραφειοκρατίας και του παραγοντισμού που κυριαρχούν στην λειτουργία της Ο.Ι.Λ.Ε και ενάντια στις διασπαστικές και σεχταριστικές  πολιτικές  στο συνδικαλιστικό κίνημα αλλά και στο σωματείο μας. Πιστεύουμε ότι απαιτείται μια καμπάνια για την εγγραφή νέων μελών στο σωματείο πριν αλλά και μετά τις εκλογές του Οκτώβρη. Για ένα αυτόνομο ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα με πρωταγωνιστές τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς.

 Συντονιζόμαστε με όλο το εκπαιδευτικό κίνημα και τους επιστημονικούς φορείς για την υπεράσπιση και διεύρυνση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης για μια παιδεία των αναγκών και των δικαιωμάτων μας της νέας εποχής.

Ανακοίνωση για τις εκλογές του 2007

«Όταν αυτοί έρθουν την αυγή ν’ απολύσουν εσένα το σούρουπο θα ‘ρθουν και για μας…»

  

Ø  Βιώνουμε μια παρατεταμένη προεκλογική περίοδο. Μετά τη θερμή χρονιά κινητοποιήσεων για την παιδεία, μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι. Η αναθεώρηση του άρθρου 16 δεν πέρασε. Δεν ξεχνάμε όμως πως υπάρχει δικομματική συναίνεση στη λογική των ιδιωτικοποιήσεων και των «μεταρρυθμίσεων» στην Παιδεία, το ασφαλιστικό μας σύστημα, την Υγεία.

Ø  Ακολούθησαν τα ομόλογα, σκάνδαλο δεκαετιών, όπου διορισμένοι από τις κυβερνήσεις πλουτίζουν με τα δικά μας χρήματα απ’ τα ταμεία! Κανείς δεν θα τιμωρηθεί…..Yπεύθυνες δεν είναι οι διοικήσεις των ταμείων αλλά οι πολιτικές που τους τρέφουν τόσα χρόνια. Μπλε σήμερα – πράσινες χθες.

Ø  Το φετινό καλοκαίρι σημαδεύεται από τις φωτιές που καίνε Πάρνηθα, Υμηττό, Πεντέλη, Πήλιο και όλα τα δάση της Ελλάδας. Γι’  αυτό για μας έχει τεράστια αξία η υπεράσπιση του φυσικού περιβάλλοντος, η περιφρούρηση όλων των ελεύθερων χώρων και η αντίθεση στην αναθεώρηση του άρθρου 24 (καθώς και το αίτημα για απόσυρση όλων των δασοκτόνων νόμων).

Ø  Η ανασφάλεια στην εργασία, η λιτότητα και η αγωνία για μας και το μέλλον των παιδιών μας, μας έχουν χτυπήσει προ πολλού την πόρτα.

Ø  Η υποχρηματοδότηση στην παιδεία και η ανεργία, η απαξίωση στη μόρφωση, το περιβάλλον και τον πολιτισμό είναι οι δυο όψεις του ίδιου νομίσματος που ζούμε καθημερινά.

Είτε νέοι στο επάγγελμα, είτε παλιοί συνάδελφοι η κατάσταση δεν είναι ρόδινη. Σ’ αυτό βοηθά και η υποχώρηση της μαζικότητας του συνδικαλιστικού κινήματος, η υποχώρηση της αλληλεγγύης και της υπεράσπισης των κοινωνικών δικαιωμάτων.

Ø Στο χώρο εργασίας μας – τα φροντιστήρια – σε μεγάλο ποσοστό οι ιδιοκτήτες καταπατούν τα δικαιώματά μας, όπως επίδομα αδείας και δώρα, ωρομίσθιο κατώτερο της συλλογικής σύμβασης – κυρίως για τους νέους συναδέλφους.

Ø  Τόσο η σημερινή κυβέρνηση όσο και η προηγούμενη ενισχύουν τέτοιες πολιτικές, αφού η επίθεση στις μόνιμες εργασιακές σχέσεις, το απαράδεκτο καθεστώς της ομηρίας των συμβασιούχων, οι επιχειρούμενες ασφαλιστικές ρυθμίσεις, αποτελούν τον πυρήνα της πολιτικής τους κόντρα στα συμφέροντα των εργαζομένων – που όμως τους ψηφίζουν.

 

Η ΑΝΑΝΕΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ έχει φιλοδοξία να συμβάλλει στην ενδυνάμωση και μαζικοποίηση του σωματείου, τον ενωτικό αγωνιστικό του προσανατολισμό, τον εκσυγχρονισμό του λόγου και της δράσης του ΣΕΦΚ.

Δεν υποτιμούμε τα θετικά βήματα του ΔΣ, χρειάζεται όμως, χωρίς εφησυχασμό, η ενίσχυση της ενότητας, η ενεργοποίηση  του καθενός από εμάς.

Η αντιμετώπιση των δικών μας θεμάτων περνάει μέσα από τη συμμετοχή και συνεργασία σ’ όλο το φάσμα των φορέων και συνδικάτων της παιδείας, σ’ ένα μέτωπο για την υπεράσπιση της μόρφωσης.

Στην ανάπτυξη της αλληλεγγύης με τους εργαζόμενους και τα συνδικάτα, χωρίς διασπαστικές ή δογματικές πρακτικές.

Στην υποστήριξη της εκλογικής συνεργασίας που προωθεί την κοινή δράση της Αριστεράς και της Οικολογίας, έχοντας απέναντι τις δυνάμεις του δικομματισμού.

Άλλωστε μας ενώνουν πολύ περισσότερα απ’ όσα μας χωρίζουν.

Δεν θα πλειοδοτήσουμε για μισθό 3.000€, για να φανούμε φιλεργατικοί.

Στόχος είναι το σωματείο να αγκαλιάσει τους εργαζόμενους του χώρου και να υλοποιηθεί – τουλάχιστον – η συλλογική σύμβαση εργασίας, ενεργοποιώντας αντανακλαστικά μας και θέτοντας τους ελεγκτικούς μηχανισμούς της πολιτείας (ΙΚΑ, ΟΑΕΔ, Επιθεώρηση Εργασίας) προ των ευθυνών τους.

Η Συλλογική μας Σύμβαση πρέπει να αναρτηθεί σε κάθε φροντιστήριο, ώστε οι συνάδελφοι να γνωρίζουν τα δικαιώματά τους για να τα διεκδικούν.

Διεκδικούμε:

Ø Κατοχύρωση της εκπαιδευτικής και επαγγελματικής μας προϋπηρεσίας.

Ø Μοριοδότηση της επαγγελματικής – εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας στους διαγωνισμούς του Δημοσίου.

Ø Να βρεθεί τρόπος (Πολιτεία, ΙΚΑ, ΟΑΕΔ) για πλήρη ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα στη διάρκεια του καλοκαιριού.

Ø Εφαρμογή των δικαιωμάτων

§ Επίδομα αδείας

§  Δώρο

§  Προστασία μητρότητας

Ø Συνεργασία με τις εκπαιδευτικές ενώσεις (Φιλολόγων, Μαθηματικών. Φυσικών κλπ).

Ø Μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών, αύξηση των δαπανών, προγράμματα επιμόρφωσης των συναδέλφων.

Ιούλιος 2007

  

ΑΝΑΝΕΩΤΙΚΗ  ΚΙΝΗΣΗ

Εργαζομένων Εκπαιδευτικών στα Φροντιστήρια

 

«Όταν αυτοί έρθουν την αυγή ν’ απολύσουν εσένα

  το σούρουπο θα ‘ρθουν και για μας…»

  

Οι φετινές εκλογές στον Σ.Ε.Φ.Κ. γίνονται σε μια εποχή που οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων αυξάνονται και η αναταραχή στο χώρο της παιδείας εντείνεται.

Ø  Οι ιδιωτικοποιήσεις δημοσίων επιχειρήσεων και υπηρεσιών, η δικομματική συναίνεση για το άρθρο 16 του συντάγματος και τη δημιουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων, η προώθηση μέτρων για τις εργασιακές σχέσεις και το ασφαλιστικό, αλλά και η ακρίβεια δεν μας αφήνουν αδιάφορους.

Ø  Άλλωστε η ανασφάλεια στην εργασία, η λιτότητα και η αγωνία για μας και το μέλλον των παιδιών μας, μας έχουν χτυπήσει προ πολλού την πόρτα.

Ø  Η υποχρηματοδότηση στην παιδεία και η ανεργία, η απαξίωση στη μόρφωση, το περιβάλλον και τον πολιτισμό είναι οι δυο όψεις του ίδιου νομίσματος που ζούμε καθημερινά.

Είτε νέοι στο επάγγελμα, είτε παλιοί συνάδελφοι η κατάσταση δεν είναι ρόδινη. Σ’ αυτό βοηθά και η υποχώρηση της μαζικότητας του συνδικαλιστικού κινήματος, η υποχώρηση της αλληλεγγύης και της υπεράσπισης των κοινωνικών δικαιωμάτων.

Ø  Στο χώρο εργασίας μας – τα φροντιστήρια – σε μεγάλο ποσοστό οι ιδιοκτήτες καταπατούν τα δικαιώματά μας, όπως επίδομα αδείας και δώρα, ωρομίσθιο κατώτερο της συλλογικής σύμβασης – κυρίως για τους νέους συναδέλφους.

Ø  Τόσο η σημερινή κυβέρνηση όσο και η προηγούμενη ενισχύουν τέτοιες πολιτικές, αφού η επίθεση στις μόνιμες εργασιακές σχέσεις, το απαράδεκτο καθεστώς της ομηρίας των συμβασιούχων, οι επιχειρούμενες ασφαλιστικές ρυθμίσεις, αποτελούν τον πυρήνα της πολιτικής τους κόντρα στα συμφέροντα των εργαζομένων – που όμως τους ψηφίζουν.

 Η ΑΝΑΝΕΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ συμμετέχει για δεύτερη φορά στις εκλογές, επιχειρώντας να συμβάλλει στην ενδυνάμωση και μαζικοποίηση του σωματείου, τον ενωτικό αγωνιστικό του προσανατολισμό, τον εκσυγχρονισμό του λόγου και της δράσης του ΣΕΦΚ.

Δεν υποτιμούμε τα θετικά βήματα του απερχόμενου ΔΣ, χρειάζεται όμως, χωρίς εφησυχασμό, η ενίσχυση της ενότητας, η ενεργοποίηση και υπεράσπιση του καθενός από εμάς.

Η αντιμετώπιση των δικών μας θεμάτων περνάει μέσα από τη συμμετοχή και συνεργασία σ’ όλο το φάσμα των φορέων και συνδικάτων της παιδείας, σ’ ένα μέτωπο για την υπεράσπιση της μόρφωσης.

Στην ανάπτυξη της αλληλεγγύης με τους εργαζόμενους και τα συνδικάτα, χωρίς διασπαστικές ή δογματικές πρακτικές.

Δεν θα πλειοδοτήσουμε για μισθό 3.000€, για να φανούμε φιλεργατικοί.

Στόχος είναι το σωματείο να αγκαλιάσει τους εργαζόμενους του χώρου και να υλοποιηθεί – τουλάχιστον – η συλλογική σύμβαση εργασίας, ενεργοποιώντας αντανακλαστικά μας και θέτοντας τους ελεγκτικούς μηχανισμούς της πολιτείας (ΙΚΑ, ΟΑΕΔ, Επιθεώρηση Εργασίας) προ των ευθυνών τους.

Διεκδικούμε:

Ø  Κατοχύρωση της εκπαιδευτικής και επαγγελματικής μας προϋπηρεσίας.

Ø  Μοριοδότηση της επαγγελματικής – εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας στους διαγωνισμούς του Δημοσίου.

Ø  Να βρεθεί τρόπος (Πολιτεία, ΙΚΑ, ΟΑΕΔ) για πλήρη ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα στη διάρκεια του καλοκαιριού.

Ø  Εφαρμογή των δικαιωμάτων

§  Επίδομα αδείας

§  Δώρo

§  Προστασία μητρότητας

Ø  Συνεργασία με τις εκπαιδευτικές ενώσεις (Φιλολόγων, Μαθηματικών. Φυσικών κλπ).

Ø  Μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών, αύξηση των δαπανών, προγράμματα επιμόρφωσης των συναδέλφων.